Filmy relacja mężczyzna-kobieta, druga wojna światowa

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje relacja mężczyzna-kobieta, druga wojna światowa. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Pokuta

7,3
7,3
Trzynastoletnia Briony Tallis pochodząca z zamożnej rodziny posiada ogromną wyobraźnię, którą wykorzystuje do pisania sztuk i opowiadań. Rodzice są zachwyceni jej talentem pisarskim. Briony napisała kolejną sztukę, którą chce wystawić podczas rodzinnego zjazdu, mają jej w tym pomóc jej kuzynka oraz bliźnięta. Jednakże okazuje się, że kuzyni są beznadziejnymi aktorami i cały plan spełza na niczym. Briony, w chwilach wolnych od pisania szpieguje syna pokojówki Robbie'go, w którym jest zadurzona. Okazuje się, że Robbie romansuje z jej starszą siostrą Cecylią. Kiedy pewnej nocy jej kuzynka Lola zostaje zgwałcona, Briony jest pewna, że widziała jak zrobił to Robbie. Młody człowiek wbrew protestom Cecylii, zostaje wtrącony do więzienia, a następnie wysłany na wojnę do Francji...

Malena

7,3
Dwunastoletni Renato jest zakochany w Malènie. Kiedy jednak zazdrośni sąsiedzi zaczynają o niej plotkować, Renato musi oddzielić prawdę od kłamstw.

Szanghaj

6,0
Rok 1941. Amerykański agent Paul Soames (John Cusack) przybywa do Szanghaju, by spotkać się ze swoim przyjacielem. Na miejscu dowiaduje się, że został on zamordowany. Paul zaczyna poszukiwania zabójcy. Zaczyna od spotkania z lokalnym szefem gangu Anthony'm Lan-Ting (Yun-Fat Chow), którego żona działa w ruchu oporu przeciwko inwazji Japończyków.


Adaptacja powieści Guntera Grassa. Trzyletni Oscar przestaje rosnąć w dniu przejęcia władzy przez partię Hitlera. Jego oczami śledzimy burzliwą historię Gdańska przed i po wybuchu wojny...
Warszawa, październik 1944 roku. Kapitulują ostatnie oddziały powstańcze. Gubernator Dystryktu Warszawskiego Ludwig Fischer otrzymuje rozkaz zrównania miasta z ziemią. Niemcy wysadzają w powietrze kolejne budynki, zamieniając Warszawę w gigantyczne rumowisko. Ludność cywila opuszcza masowo stolicę. Młody powstaniec ANDRZEJ (Igor Śmiałowski) dostaje rozkaz pozostania w mieście… Wkrótce odbiera pierwszy rozkaz. Ma ukryć radzieckiego skoczka spadochronowego radiotelegrafistę. Pod osłoną nocy – wraz z Jankiem i Julkiem – umieszcza Rosjanina w ruinach getta. Tymczasem na terenie getta ma swoją kryjówkę PIOTR RAFALSKI (Jan Kurnakowicz). Wraz z przygarniętym bezpańskim owczarkiem przemierza codziennie ulice w poszukiwaniu wody i pożywienia. Jest świadkiem egzekucji ukrywających się Żydów. Pewnego dnia Piotr przynosi do swej kryjówki ranną dziewczynę o imieniu Krystyna. Udaje mu się usunąć kulę z rany, co ratuje dziewczynie życie. Tymczasem radziecki spadochroniarz przesyła drogą radiową wiadomości o ruchach wojsk niemieckich. Otoczony przez Niemców skierowuje ogień radzieckiej artylerii na siebie i ginie. Pewnego dnia w kryjówce Piotra dochodzi do spotkania Andrzeja i Krystyny. Oboje przedostają się przez Wisłę na praską stronę. Piotr pozostaje w ruinach. Nadchodzi styczeń 1945 roku. Piotr dostrzega Andrzeja i Krystynę w kolumnie Wojska Polskiego wkraczającego do stolicy.
Upalne lato 1939 roku, na głębokiej prowincji mieszka malarz Marek z żoną i synkiem. Znudzony i zniechęcony do życia artysta popada w coraz większy kryzys twórczy. Pojawienie się w ich dworku Kuby, kochanka żony Marka, który przywozi ze sobą młodą, piękną żydówkę Deborę, burzy dotychczasową stagnację. Między malarzem a Deborą od razu wybucha gorący, namiętny romans. Kiedy żona wyjeżdża do Zakopanego, gdzie ma nadzieję spotkać Kubę, miłość Marka i Debory nabiera nowego wymiaru. Teraz mogą się widywać bez zahamowań, co przeradza się w szaloną, obfitującą w erotyczne uniesienia miłość. Lato jednak szybko się kończy i na drodze ich uczucia staje wybuch wojny.
Akcja filmu skupia się na wielkim potentacie przemysłu tytoniowego, który chcąc zwiększyć zyski swojej firmy zatrudnia Nicka Naylora, znakomicie znającego się na swoim fachu rzecznika prasowego. Naylor zrobi wszystko, aby zadowolić swojego pracodawcę, ale wciąż chce być nieskazitelny w oczach 12-letniego syna.
Frank Shore (Ed Harris), pozbawiony złudzeń ksiądz katolicki, znany w kręgach kościelnych jako "zabójca cudów", zostaje wezwany przez biskupa na pilne spotkanie. Spotkanie dotyczy marmurowego posągu w jednym z podmiejskich klasztorów w Chicago. Posąg ten toczy krwawe łzy, zaś miejscowy ksiądz nalega, by otworzyć proces beatyfikacyjny Helen O′Regan, kobiety szczerze oddanej wierze, która w owym klasztorze spędziła ostatni etap swego życia, i której wierni przypisują cudowną moc uzdrawiającą "łez". Zmagając się ze swoją wiarą oraz nie chcąc po raz kolejny ponosić "kosztów" emocjonalnych dochodzenia, które ma udowodnić, że "cud" nie jest prawdziwy, Frank decyduje się zgłębić życie Helen O′Regan. Spotkanie z córką Helen, Roxanne (Anne Heche), wywołuje w nim ogromny niepokój, gdyż wdzięki Roxanne budzą we Franku mężczyznę.
Cinema Paradiso opowiada historię znanego włoskiego reżysera Salvatore (w tej roli Jacques Perrin), który po latach powraca pamięcią do czasów dzieciństwa spędzonego w małym sycylijskim miasteczku. Cały świat zaaferowany jest wydarzeniami politycznymi po II wojnie światowej, jednak tutaj, w prowincjonalnym miasteczku, ludzie żyją swoimi sprawami, a ich jedyną rozrywką są filmy wyświetlane w kinie parafialnym „Paradiso”. Toto (Salvatore Cascio), jak nazywają w mieście małego Salvatore, przyjaźni się z miejscowym kinowym operatorem Alfredo (Philippe Noiret), który wprowadza chłopca w magiczny świat ruchomych obrazków. Toto dzień po dniu spędza w ciemnej kinowej sali, chłonąc pojawiające się na ekranie obrazy i marząc o samodzielnym robieniu filmów. Kino staje się także dla niego źródłem pierwszych miłosnych doświadczeń. Oto pojawia się Elena, najpiękniejsza dziewczyna w miasteczku, w której zapatrzony w filmowe romanse Toto szaleńczo się zakochuje.
Klasyka polskiej kinematografii. Serial Konrada Nałęckiego powstał na podstawie książki Janusza Przymanowskiego, który jest także współautorem scenariusza. Nakręcono trzy serie przygód załogi „Rudego” – łącznie 21 odcinków. PRL-owskie władze chętnie traktowały serial jako materiał propagandowy, prezentujący obowiązującą wówczas wersję historii z polsko-radzieckim sojuszem na pierwszym planie. Janek wstępuje w szeregi Wojska Polskiego do oddziału wojsk pancernych. Zostaje włączony do załogi czołgu o numerze 102. Wraz ze swoimi wiernymi towarzyszami broni Olgierdem, Gustlikiem, Grigorijem i psem Szarikiem rusza wyzwolić ojczyznę. Dla dzisiejszego widza „Czterej pancerni i pies” pozostają znakomitą produkcją wojenno-przygodową. Zrealizowane z rozmachem sceny batalistyczne, trzymająca w napięciu akcja, zabawne dialogi i przede wszystkim doskonałe postacie stworzone przez wybitnych aktorów – to nieprzemijające wartości serialu.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…